معنای برچسب Optimized for Xbox Series X چیست؟

بازی‌هایی که دارای برچسب Optimized for Xbox Series X هستند می‌توانند دارای قابلیت‌های مختلفی مانند حذف مجازی صفحات بارگزاری به کمک معماری سرعت ایکس باکس (Xbox Velocity Architecture)، ویژگی‌های دیداری قدرتمندتر و فناوری رهگیری پرتو دایرکت ایکس (DirectX ray tracing) و GPU نسل بعد و فریم‌ریت‌های بیشتر و ثابت‌تر تا 120fps باشند. پروژه‌هایی که دارای نشان بهینه‌سازی شده برای ایکس باکس هستند ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • بازی‌هایی که مختص ایکس باکس سری ایکس ساخته شده‌اند مانند بازی Halo Infinite
  • بازی‌هایی که قبلا منتشر شده‌اند و اکنون تولیدکننده با استفاده از قابلیت محیط پیشرفت دادن ایکس باکس سری ایکس بازی را قدرتمندتر کرده است تا این بازی بتواند از قدرت و ویژگی‌های ایکس باکس سری ایکس استفاده کند، مانند بازی Gears 5

ویژگی‌های دیداری ساختارشکن و بادقتی که شما را غرق در بازی می‌کنند

چنین بازی‌هایی چون توسط DirectX 12 Ultimate و با پشتیبانی رهگیری پرتو دایرکت ایکس، که برای اولین بار در کنسول‌ها ایجاد شده است، با شتاب سخت‌افزار بالا ساخته شده‌‌اند، دارای فضای واقعی‌تر و پویاتری هستند. رهگیری پرتوی دایرکت ایکس باعث می‌شود بازیکن هنگام جستجو در دنیای بازی با نورپردازی‌های نزدیک به واقعیت، انعکاس‌های دقیق و صداهای فضایی سه بعدی روبرو شود. در آخر، رهگیری پرتوی دایرکت ایکس باعث می‌شود تولیدکنندگان بتوانند بازی‌هایی بسازند که به واقعیت شباهت بیشتری دارند.

فریم‌ریت بالای نسل بعد، بازی‌ها را به اوج دقت می‌رساند

بازی‌هایی که برای ایکس باکس سری ایکس بهینه‌سازی شده باشند از قدرت این کنسول برای تحویل دادن فریم‌ریت‌های بالاتر و ثابت‌تر استفاده خواهند کرد. در این بازی‌ها هدف فریم‌ریت 60fps با رزولوشن 4K است. بعضی از بازی‌ها ممکن است از فریم‌ریت‌هایی تا سقف 120fps یا متغیرهای رفرش‌شده پشتیبانی کنند و به تولیدکنندگان اجازه بدهند که فضاهایی واقعی‌تر با کنترل‌های دقیق‌تر برای بازی‌های اکشن سرعت بالا بسازند.

بارگزاری سریع‌تر باعث می‌شود سریع‌تر به بازی بپردازید

بهینه‌سازی بازی‌های ایکس باکس تنها به معنی ویژگی‌های ظاهری زیبا و فریم‌ریت‌‌های بهتر نیستند. بلکه این بهینه‌سازی همچنین به خاطر تکنولوژی معماری سرعت ایکس باکس باعث کاهش و حتی حذف زمان بارگزاری می‌شود. معماری سرعت ایکس باکس، قابلیت‌های درایو حالت جامد و سخت‌افزار ساخته‌ خود را با قابلیت‌های نرم‌افزار داخل آن ترکیب می‌کند تا زمان بارگزاری را در داخل و خارج بازی کاهش دهد. این موضوع به این معنی است که بازیکنان می‌توانند زمان بیشتری را به بازی بگذرانند و کمتر صبر کنند. به عنوان مثال، در عناوینی که محیط گسترده و بزرگی دارند، تجربه بازی کردن پویاتر خواهد شد چرا که تولیدکنندگان می‌توانند از قدرت بالای پردازش و توانایی استریم کردن محتویات استفاده کنند تا تجربه بازیکن قطع نشود. تولیدکنندگان همچنین می‌توانند به طرز تاثیرگذاری صفحات بارگزاری بین مراحل مختلف را حذف کنند و سیستم‌های حرکت سریعی را تولید کنند که به معنای واقعی کلمه “سریع” باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا