دکمه پاور پلی استیشن 5 کجاست؟

دکمه پاور پلی استیشن 5 کجاست؟

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران جدید پلی استیشن 5 با آن مواجه می‌شوند، عدم مشخص بودن دکمه پاور پلی استیشن 5 (Power Button) روی بدنه آن است. با وجود این که هر کاربری از وجود چنین دکمه‌ای روی کنسول خود مطمئن است، اما مشخص نبودن آن در نوار سیاه جلویی کنسول و نبود هیچ نشانه و علامت مخصوصی، یافتن آن را برای بسیاری از افراد مشکل می‌کند.

در صورتی که محیط اطراف این کنسول نور دهی مناسبی روی بدنه آن نداشته باشد، دکمه‌های پایینی دستگاه که (تقریبا) هیچ علامتی در کنار خود ندارند به راحتی از دید پنهان می‌مانند و تا زمانی که با لمس انگشتان به دنبال آن‌ها نگردید موفق به یافتن‌شان نخواهید شد.

 

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، دکمه‌های خاموش / روشن و Eject (در پلی استیشن 5 معمولی) به صورت عمودی در کنار هم قرار گرفته‌اند. دکمه‌های کوچکی که اگر از محل دقیق آن‌ها اطلاع نداشته باشید، برای اولین بار با چشم غیر مسلح قابل رویت نیستند. حتی اگر موفق به دیدن آن‌ها شوید، به دلیل عدم وجود علامت‌های راهنما، تشخیص دکمه روشن / خاموش و Eject در ابتدای استفاده از کنسول و یافتن دکمه پاور پلی استیشن 5 غیرممکن است.

اگر کنسول خود را در حالت عمودی قرار داده باشید، دکمه پایینی دکمه‌ خاموش / روشن دستگاه، و دکمه‌ بالایی، دکمه Eject دیسک در نسخه‌های دارای درایو نوری هستند.
البته تمام دستورات لازم برای روشن یا خاموش کردن دستگاه و ورود و خروج دیسک از طریق کنترلر DualSense انجام می‌شود و نیاز استفاده از دکمه‌های روی کنسول بسیار کم خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا