آموزش اتصال کنترلر Dualsense به آیفون و آیپد

آموزش اتصال کنترلر Dualsense به آیفون و آیپد

از زمان عرضه پلی استیشن 5، کنترلر دوال سنس و قابلیت‌های جدید آن توجه همه بازیکنان را به خود جلب کرده است. قابلیت‌های جدید این کنترلر مانند تریگر‌های تطبیق پذیر و تکنولوژی بازخورد لمسی (Haptic Feedback) تجربه بازی‌ها را به کلی تغییر می‌دهند و از دلایل اصلی محبوبیت این کنترلر محسوب می‌شوند.

سخت افزار تلفن‌های هوشمند و به خصوص محصولات آیفون هم در طول این سال‌ها پیشرفت چشم‌گیری داشته است. تلفن‌های هوشمند تجربه گیمینگ بسیار بهتری نسبت به گوشی‌های مشابه در زمان عرضه کنسول‌های نسل هشتم ارائه می‌دهند. سرویس Apple Arcade هم در این زمینه تجربه بازی روی دستگاه‌های این کمپانی را به مرحله جدیدی وارد کرده است و تهیه اشتراک ماهیانه این سرویس بازی‌های بسیار بزرگی از جمله بازی PUBG و بازی Call of Duty Mobile را در دسترس کاربران اپل قرار می‌دهد.

انتشار سیستم عامل iOS 14.5 برای آیفون و آیپد خبرهای خوش زیادی برای گیمرهای صاحب این دو دستگاه به همراه داشت. حالا بازیکنان می‌توانند کنترلر دوال سنس خود را به راحتی به آیفون و آیپد خود متصل کنند. در ادامه چگونگی انجام این کار را توضیح می‌دهیم.

اتصال کنترلر دوال سنس به آیفون یا آیپد

نحوه اتصال کنترلر دوال سنس به آیفون یا آیپد ] با سیستم عامل iOS 14.5 [ به همان سادگی است که کنترلر دوال شاک 4 به دستگاه‌های بلوتوثی متصل می‌شد.

  1. بلوتوث آیفون یا آیپد خود را از بخش Setting روشن کنید.
  2. دو دکمه PS button و Share را به صورت همزمان، تا زمانی که LED کنترلر سریع چشم بزند، نگه دارید.
  3. در لیست دستگاه‌های بلوتوثی در دسترس روی دستگاه iOS خود، کنترلر دوال سنس را پیدا کنید و به آن متصل شوید.

با انجام مراحل بالا کنترلر دوال سنس به دستگاه مورد نظر شما متصل خواهد شد و آماده استفاده در بازی‌های پشتیبانی شده خواهد بود. ممکن است نحوه جایگیری دکمه‌های این کنترلر روی همه بازی‌ها یکسان نباشد، اما کارکرد دکمه Share در همه بازی‌ها یکسان است. با یک بار فشار دادن دکمه Share می‌توانید از بازی خود عکس برداری کنید و با دوبار فشار دادن این دکمه، فیلم بازی کردن‌تان ضبط خواهد شد.

لازم به ذکر است که پس از اتصال کنترلر دوال سنس به دستگاه‌های مبتنی بر iOS، برای اتصال دوباره این کنترلر به پلی استیشن 5، باید آن را با کابل شارژ به کنسول متصل کرده و دکمه PS را فشار دهید.

شخصی سازی دکمه‌های کنترلر دوال سنس روی آیفون یا آیپد

پیش از انتشار نسخه 14.5 سیستم عامل iOS، امکان تغییر کارکرد دکمه‌های کنترلر روی بازی‌های این سیستم عامل وجود نداشت، اما حالا کاربران می‌توانند به سادگی دکمه‌های کنترلرهای متصل به دستگاه خود را شخصی سازی کنند. برای شخصی سازی دکمه‌های کنترلر دوال سنس مراحل زیر را انجام دهید:

  1.  به بخش تنظیمات دستگاه بروید.
  2. وارد بخش General شوید.
  3. وارد بخش Game Controller شوید.
  4. وارد بخش Customisations شوید.
  5. در این بخش می‌توانید کارکرد تمامی دکمه‌های کنترلر تغییر دهید و یا قابلیت‌هایی مانند بازخورد لمسی یا دکمه Share را غیرفعال کنید.

محدودیت‌های کنترلر دوال سنس روی آیفون و آیپد

اگرچه بیشتر دکمه‌ها و قابلیت‌های دوال سنس روی آیفون و آیپد قابل استفاده هستند، اما قابلیت‌هایی مانند بازخورد لمسی و تریگرهای تطبیق پذیر تنها به شکلی سطحی در بازی‌های موبایلی استفاده می‌شوند. زمان زیادی از انتشار پلی استیشن 5 و کنترلر دوال سنس نمی‌گذرد و سازندگان بازی‌های iOS باید پشتیبانی از قابلیت‌های مخصوص این کنترلر را به مرور زمان به بازی‌های خود اضافه کنند. با توجه به این که در حال حاضر تعداد کاربرانی که از کنترلر دوال سنس روی دستگاه‌های آیفون استفاده می‌کنند بسیار کم است، اضافه کردن چنین قابلیت‌هایی در اولویت سازندگان قرار ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا