بازی‌های ژاپنی بیشتری برای ایکس باکس منتشر خواهند شد

زمانی که مسئله فروش کنسول به میان می‌آید، بدون شک یکی از مهم‌ترین بازار‌های جهان برای تمرکز، بازار کشور ژاپن است.

ژاپنی‌ها در واقع همان افرادی هستند که این سبک از سرگرمی را در ابتدا خلق کردند و هنوز هم به آن علاقه بسیاری دارند.

در این میان شاهد هستیم که کمپانی‌های بسیاری از جمله ایکس باکس به دنبال بازار این کشور هستند تا بتوانند مخاطبان وفادار ژاپنی را به سمت خود بکشانند.

سونی شرکتی است که توانست طی این سال‌ها از رقابت با شرکت‌های بزرگ ژاپنی مانند شرکت سگا و شرکت نینتندو پیروز بیرون بیاید و سرانجام تبدیل به موفق ‌ترین کمپانی ژاپنی در صنعت بازی‌های ویدیویی شود. حالا توجه کنید که یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های موفق در صنعت بازی‌های ویدیویی مدتی است که محبوبیتش را در کشور خودش از دست داده است و رقابت را برای رقیب سختکوشش یعنی شرکت ایکس باکس آسان‌تر کرده است.

فیل اسپنسر (Phil Spencer) رئیس ایکس باکس، در طی مراسم TGS 2021 اعلام کرد که آن‌ها در حال کار روی عناوین ژاپنی هستند و قصد دارند شرایط را فراهم کنند تا بازی‌های ژاپنی بیشتری برای ایکس باکس عرضه شوند.

اسپنسر در ادامه صحبت‌هایش در TGS 2021 به این مسئله نیز اشاره کرد که برنامه ID@Xbox در حال حاضر بیش از 200 سازنده را در سرتاسر دنیا پوشش می‌دهد.

با توجه به صحبت‌های سابق اسپنسر و البته اطلاعات تازه‌ای که منتشر شده است، مشخص است که شرکت ایکس باکس در تلاش از تا بازی‌های ژاپنی بیشتری را به کنسول ایکس باکس بیاورد تا در نهایت بتواند بخشی مناسب از بازار کشور ژاپن را از آن خود کند.

به این گونه که بازی‌های ژاپنی متفاوت، از عناوین مستقل و کوچک گرفته تا بازی‌های درجه یک، برای ایکس باکس منتشر شوند و این مسئله بتواند بازیکنان ژاپنی را مجاب کند که برای خرید ایکس باکس اقدام کنند.

همانطور که متوجه شدید هدف از این عمل فروش کنسول ایکس باکس در کشور ژاپن و دریافت مخاطب ژاپنی برای ایکس باکس است.

بنابراین اگر تعداد کنسول‌های ایکس باکس در کشور ژاپن کم باشند، این نقشه عملی نخواهد شد.

همین موضوع باعث شد تا اسپنسر صحبت‌هایی در رابطه با این موضوع نیز منتشر کند و قوت قلبی به طرفداران ژاپنی ایکس باکس بدهد:

«همانطور که مشخص است ما در توکیو هستیم و رویداد TGS یکی از مهم‌ترین رویداد‌های صنعت بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آید و بیانگر اهمیت کشور ژاپن و به طور کلی قاره آسیا است. حضور در این رویداد برایمان یک افتخار بزرگ است و باعث شده تا بتوانیم همکاران ژاپنی بسیاری را ملاقات کنیم. همین مسئله باعث شد تا با ناشران ژاپنی بسیاری ارتباط بگیریم و این مسیر می‌تواند تعداد بازی‌های ژاپنی‌ای که قرار است برای ایکس باکس منتشر می‌شوند را افزایش دهد. می‌دانیم که برای طرفداران و مشتریان ایکس باکس این مسئله‌ای پر اهمیت است، بنابراین تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا از همه جوانب این مسئله را به بهترین نحو ممکن به پیش ببریم.»

بدون شک اقدام جدید ایکس باکس برای گرفتن بخشی از بازار ژاپن، به دنبال اشتباهات اخیر شرکت سونی است.

سونی به تازگی ارتباط بسیار بدی را با سازندگان بازی‌های مستقل و استودیو‌های ژاپنی گرفته است و این اتفاق باعث شده تا سازندگان در استودیو‌های ژاپنی به دنبال راه‌های دیگری برای دیده شدن عناوینشان باشند.

در این میان ایکس باکس به بهترین نحو ممکن از بازی‌های مستقل استقبال می‌کند و مسیر جدیدی را در کشور ژاپن پیش گرفته است.

به طور کلی، این خبر خوبی‌ست که می‌بینیم طرفداران بازی‌های ژاپنی می‌توانند در آینده عناوین بیشتری را روی کنسول‌های ایکس باکس تجربه کنند.

نظر شما در رابطه با اقدامات جدید پلی استیشن و ایکس باکس چیست؟

برای دنبال کردن اخبار مربوط به این دو شرکت بزرگ با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا