همه چیز درباره بن شدن کنسول و اکانت PS4

بن شدن شدن کنسول و اکانت PS4 به چه معناست، مسدود شدن کنسول چه تفاوتی با بن شدن دارد و همچنین راه کار های لازم در این زمینه را ارائه می دهیم.

تفاوت بین بن شدن و مسدود شدن چیست؟

بن شدن با واژه Ban و مسدود شدن با واژه suspensions در بحث های مربوط به کنسول PS4 دیده می شود. سونی می گوید معمولا زمانی یک اکانت یا کنسول پلی استیشن را بن یا مسدود می کند که قوانین سونی را نقض کند. اگر کنسول PS4 شما بن شود مشکل بزرگ تر از این است که کنسول شما مسدود یا ساسپند شود.

توجه داشته باشید که مسدودسازی یا ساسپنشن سونی برای مدت محدودی است و بعد از گذشت مدت مسدودسازی مشکل شما برطرف می شود، اما اگر کنسول پلی استیشن یا اکانت پلی استیشن نتورک شما بن شود، دیگر هیچ گاه قابل استفاده نخواهد بود.

مسدود یا بن شدن اکانت PSN چیست؟

زمانی که اکانت PSN یا پلی استیشن نتورک شما مسدود یا بن شود، شما دیگر نمی توانید با آن اکانت PSN بر روی هیچ دستگاه پلی استیشن به شبکه پلی استیشن وارد شوید و از خدمات استفاده کنید.

ارور بن شدن اکانت PSN

یعنی اکانت پی اس ان شما بلا استفاده می شود. در واقع اگر اکانت PSN بن شود، علت قفل شدن بازی های PS4 نیز همین خواهد بود و در کنار هر کدام از بازی ها یک آیکون و نماد قفل نمایش داده می شود.

مسدود یا بن شدن کنسول PS4 چیست؟

وقتی که کنسول PS4 شما بن یا مسدود شود، هیچگونه اکانت PSN بر روی آن کنسول قابل استفاده و Sign In کردن نیست.

ارور بن شدن PS4

بن شدن کنسول PS4 به این معناست که دیگر نمی توانید از شبکه PSN روی آن استفاده کنید و به همین ترتیب امکان آنلاین بازی کردن بر روی آن کنسول از بین می رود. البته که در این صورت اکانت PSN شما هیچ مشکلی نخواهد داشت.

از کجا بفهمیم PS4 ما بن شده است؟

سونی می گوید که اگر یک اکانت یا کنسول پلی استیشن را بن کند، یک کد خطا و ارور در زمان لاگین کردن به شبکه پلی استیشن نتورک برای شما نمایش داده می شود. در صورتی که سونی شما را بن کند ایمیلی ارسال می کند که اطلاعاتی در آن ذکر شده است، این اطلاعات شامل موارد زیر می باشد:

  • اینکه شما برای همیشه بن شده اید یا فقط برای مدتی مسدود شده اید
  • اینکه چرا بن یا مسدود شده اید
  • مدت زمان و بازه زمانی که اکانت یا کنسول شما مسدود خواهد بود (اگر بن شوید مدت زمان برای همیشه خواهد بود)

سونی تاکید می کند که تماس با پشتیبانی این شرکت برای موضوع بن شدن و مسدود شدن یک اکانت یا کنسول پلی استیشن فایده ای ندارد و اطلاعات بیشتری نمی تواند به شما بدهد و تاکید می کند که بن یا مسدود کردن یک کاربر تنها زمانی انجام می شود که سونی مطمئن شود کاربر تخلفی انجام داده و بنابراین این موضوع برگشت پذیر نخواهد بود.

چگونه دلیل بن شدن اکانت یا کنسول پلی استیشن خود را بدانم؟

سونی می گوید که هر تمام اطلاعات قابل ارائه درباره دلیل بن شدن اکانت یا کنسول پلی استیشن شما در ایمیل ارسال شده می باشد و هیچ اطلاعات دیگری در این باره نمی تواند ارائه کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم در زمان ساخت اکانت PSN حتما آدرس ایمیل خود را به درستی وارد کنید.

معمولا کاربران و گیمر های ایرانی با بن شدن PS4 و دلیل این موضوع هم استفاده از اکانت های شیرینیگ یا اکانت های ترکیبی PS4 است. سونی به بعد از متوجه شدن از اینکه شما از یک اکانت ترکیبی استفاده می کنید کنسول شما را بن می کند که در این صورت دیگر نمی تواند با کنسول خود آنلاین بازی کنید یا بطور کلی در PSN لاگین کنید.

دلیل اینکه گفته می شود تا با کنسول خود به اینترنت متصل نشوید دقیقا همین است که با لاگین کردن اکانت ترکیبی و شیرینگ از بن شدن کنسول شما جلوگیری شود.

رفع بن PS4 چگونه انجام می شود؟

سونی می گوید که زمانی که کنسول یا اکانتی را بن می کنیم از تصمیم خود مطمئن هستیم چرا که قبل از انجام این کار تمام بررسی ها را انجام داده ایم. بنابراین رفع بن PS4 یا اکانت PSN به هیچ دلیل و هیچ گاه امکان پذیر نخواهد بود.

توجه داشته باشید که تمام بازی های خریداری شده و محتویات اکانت شما و همچنین اعتبار داخل اکانت شما پس از بن شدن اکانت PSN شما از دسترس خارج می شود و دیگر قابل بازگشت نخواهد بود و اگر کنسول شما بن شود طبیعتا در کنسول دیگری می توانید از اکانت PSN خود استفاده کنید.

قبل از خرید کنسول PS4 بن شدن را تشخیص بدهید

با توجه به توضیحاتی که داده شد، لازم است تا توصیه کنیم که در صورتی که قصد خرید یک کنسول پلی استیشن ۴ کارکرده یا دست دوم را دارید حتی از اینکه کنسول بن نشده باشد اطمینان حاصل کنید. چرا که در صورت بن شدن کنسول به هیچ وجه امکان رفع بن را نخواهید داشت.

تشخیص بن شدن PS4 بسیار ساده است. کافی است تا یک اکانت PSN بسازید و با آن اکانت در کنسول موردنظر Sign in کنید. اگر در ورود هیچ مشکلی وجود نداشته باشد بنابراین فهمید و نتیجه گرفت که کنسول بن نشده است.

‫55 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید ببخشید مزاحمتون شدم من چند دقیقه قبل چنتا بازی هکی داشتم حذفشون کردم و کامل بعد ب اینترنت وصل شدم کنسول رو اپدیت کردم چند بار رفتم تریلر بازیهای جدیدرو دیدم بعدخواستم دمو دان کنم تا وارد استور شدم اخطار داد من فقط been رو دیدم قلبم گرفت بعد اومدم بیرون باز رفتم باز اخطار داد کامل ازش اومدم بیرون بعد رفتم دیگه اخطاری نیومد حتی چنتا دمو بازیهارو هم دان کردم رفتم ایمیلمم نگاه کردم ولی اخطار از بن نیومده بود فقط در مورد یکی از بازیها بود من نفهمیدم بن شدم نشدم پیش خودم گفتم حتما دلشون واسم سوخته پشیمون شدن خخخ ب نظر شما بن شدم یا ن؟؟!!

    1. بن‌شدی‌من‌میتونم‌از‌بن‌‌در‌بیارم‌‌به‌ایدی‌kianrkv‌تو‌‌تلگرام‌
      پیام‌بده‌

  2. سلام
    جواب يه سوالي رو نگرفتم هيچوقت
    آيا وقتي كنسول بن شود ديگر از كنسول نميشه استفاده كرد يعني حتي با ديسك و فقط آفلاين؟؟
    يعني اگه كنسول بن بشه بايد بندازيمش تو سطل زباله؟؟

    1. در وقع حتی اکانت هکیم نمیتونی اسفاده کنی باید توی یه اکانتی که اکانت PSN نیست با دیسک بازی کنی یا کپی خور بازی کنی

  3. اقا من اکانت هکی دارم الان بعد تا الانم وصل نشدمم به نت
    میخواستم بدون من اگه هاردمو فورمت کنم بعد بخوام با اکانت اصلی یا دیسک انلاین شم مشکلی پیش میاد … ؟

  4. من یه ایکس باکس وان اس دارم که 9 تا بازی کپی توشه می خوام بدون آیا آگه reset factory کنم بعد یه اکانت واقعی بسازم بازم بن می شم تورو خدا اگه جواب بدین خیییییلللللییییی ممنون می شم می ترسم بن بشم😢😢😢

    1. وقتی آفلاین بازی میکنی بعد میخوای آنلاین شی حتما کنسول رو از اول بیار تا مثل روز اول بشه حالا یه اکانت برای آنلاین بازی کردن بساز

  5. سلام دوستان من واسه بار اولم بن شدم و سونی بهم هیچ ایمیلی نزده که مدت زمانش چقدره و به خاطر چی بن شدم به خیلیا نشون دادم میگن چون به خاطر اینکه بار اولته موقتیه دوستان لطفا کمکم کنید بار اول دائمیه یا موقتی

    1. ببخشید من بازی هام هکی هست. اگه پی اس فور رو ریست کنم میتونم بازی های قانونی نصب کنم. و به اینترنت متصل بشم
      خواهش می کنم جوابمو بدید لطفا

    1. اگه اکانت بن بشه دیگه از اکانت نمیتونی استفاده کنی ولی اگه کنسول بن شه دیگه نمیتونی با اون کنسول آنلاین شی و لاگین کنی ولی میتونی بازیا رو آپدیت کنی

  6. سلام من یک کنسول دست دوم خریدم و طرف به من گفت که دستگاه ساسپند هستش و یه مدت نمیتونی انلاین بشی حالا من می خواهم بدونم چجوری میتونم متوجه بشم که چه مقدار مونده تا از ساسپندی در بیام (واینکه دستگاه رو ریست کردم و یک اکانت هم ساختم ولی نمیتونم روش سیگن این بشم. لطفا کمکم کنید.)

    1. سایگن ان نه سیگن این من فکری ندارم ایمیلت رو نگاه کن صبر کن یچی میشه دیگه فعلا باید از دسک استفاده کنی

  7. سلام .
    حدودا دوماهه ۷ تا اکات هکی گرفتم و رمز و جیمیل رو عوض می کردم که ۴ تاش بک خورد
    دیروز هم سونی برای من این پیام (WS-37338-4) رو فرستاد و کنسولم به اینترنت نمی تونست وصل بشه
    خواستم بدونم به چه مدت این جوریه ؟
    درست میشه یا نه ؟

    1. منم همینکارو کردم داداش و همین ارور رو خوردم و یک سوال دارم وقتی بن میشه کنسول به کدوم یکی از ایمیلات میاد که بن شدی یا چقدر بن شدی؟

    2. هیچوقت درست نمیشه چون اکانت های گرفتی ایمیل رو عوض کردی نباید ایمیل رو عوض کنی چون اکانت مال تو نیست تو باشی دیگه های بازی نکنی خودمم قبلا های بازی میکردم ولی فهمیدم این کار درست نیست و دزدیه

  8. سلام وقتتون بخیر.ایا استفاده از موس و کیبورد برای ps4 داخل بازی های انلاین و در کل استفاده ازشون باعث بن شدن میشه ایا کنسول بن میشه یا اکانت بازی بن میشه یا خیر ربطی نداره.لطفا یه توضیحی بدید.مچکرم

  9. سلام خسته نباشید
    ببخشید من بازی های هکی دارم در کنسول پی اس فورم اگه پی اس فور رو ریست کنم ویتونم به اینترنت وصل بشم و بن نشم
    خواهش میکنم جوابمو بدید

  10. سلام و عرض ادب،
    من اکانت PSN دائمی مسدود شده است.
    می تونم الان این اکانت رو حذف کنم و یک اکانت دیگه بسازم؟
    می خوام بدونم اگر این کار رو بکنم، کنسولم بن یا میدود نمیشه؟

  11. سلام دوستان میدونم که قیمت بازی ها گرون هست و اکثرتون اکانت های دارید منم اکانت های داشتم ولی بعدش فهمیدم که این کار بی معناست و الان آنلاین بازی میکنم امیدوارم شما هم بتونید آنلاین شید فقط اول کنسول رو ریست کنید اتفاقی پیش نیاد بعد راه اندازیش کنید و بوزر وان رو به اکانت PSN تبدیل کنید و زندگی کنید حالا شما کاملا قانونی بازی میکنید و تمام!

    1. سلام دوست من اکانت شما غیر قانونی باشه ریست هم کنی دستگاه تو
      ابلاین بشی بن میشه در هر صورت کار غیر قانونی دستگاه بن میشه
      قبل از آنلاین شدن از اکانت مطمینی شو

  12. سلام ، اگر بعد از بن شدن کنسول ، کنسول رو ریست فکتوری کنیم ، درست میشه ؟؟

  13. من بازی هکی رو دستگاه بود به اینترنت وصل شدم و قفل شد حدف کردم آیا هنوز امکان بن شدن هست و باید ریست کرد تا جلو گیری شه و اگه جواب نه هست بگید چطور جلو گیری کنیم؟

  14. سلام خسته نباشید لطفاً همین جا جواب بدید میخواستم بگم که اگه بخوایم بازی هکی نصب کنیم و اکانت هکی وارد کنسول نکنیم به صورت افلاین میشه و بعد اگه بخوایم دوباره بریم انلاین بشیم بازی رو حذف کنیم میتونیم بدون بن شدن به کارمون ادامه بدیم و بعد اگه بخوایم دوباره از انلاین بیایم رو افلاین مشکلی نیست لطفاً جواب بدید ممنون

  15. سلام خسته نباشید می خواستم بگم که ایا میشه ps4 بن شده خرید و اون رو کپی خور کرد بعد افلاین بازی کرد ممنون میشم اگه جواب بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا