آموزش غیرفعال سازی میکروفون داخلی کنترلر DualSense

کنترلر DualSence کنسول پلی استیشن 5 تغییرات فوق العاده ای را نسبت به نسل‌های پیشین کنترلر‌های  پلی استیشن داشته است. از جمله تغییرات این کنترلر می‌توان به سیستم لرزش و یا دکمه‌های آن اشاره کرد که در موقعیت‌های مختلف، عملکرد‌های متفاوتی را خواهند داشت. این موضوع به گفته سونی باعث می‌شود تا بازیباز بیشتر از هر زمان دیگری احساس کند که در داخل محیط بازی قرار گرفته است.

اما از دیگر تغییرات و ویژگی‌هایی که برای اولین بار به کنترلرDualSense اضافه شده است، میکروفون داخلی آن است که باعث می‌شود تا نسبت به داشتن هدست، بی‌نیاز شوید. متاسفانه در زمانی که  کنسول را روشن می‌کنید،این میکروفون به صورت خودکار روشن می‌شود و اگر با دوستتان به تجربه بازی بپردازید، آن‌ها می‌توانند به خاطر روشن بودن میکروفون به خوبی صدای محیط‌تان را بشنوند که البته سونی راه‌کاری برای غیرفعال کردن سریع آن در دسترس قرار داده است.

برای اینکار به قسمت تنظیمات کنسول PS5 رفته و در قسمت Sound، گزینه Microphone را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب گزینه ذکر شده وارد صفحه ای خواهید شد که در آن‌جا می‌توانید تنظیمات مربوط به میکروفون را اعمال کنید. برای مثال اگر هدستی دارید که می‌خواهید به‌جای کنترلر از آن استفاده کنید، می‌توانید آن را انتخاب کنید. حال برای غیرفعال کردن صدای میکروفون کنترلر DualSense مطمئن شوید که Input Device روی Microphone on Controller تنظیم شده باشد و سپس از منوی تنظیمات به سراغ Microphone Status When Logged In بروید و آن را روی Mute تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا