آموزش تهیه اسکرین شات بر روی کنسول پلی استیشن 5

در این مطلب قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه از صفحه نمایش خود در پلی استیشن 5 اسکرین‌شات بگیرید

آشنایی با عملکرد دکمه Create

در سمت چپ پد لمسی کنترلر دوال سنس پلی استیشن 5، دکمه کوچکی با خطوطی عمودی در بالای آن قرار دارد. این دکمه Create نام دارد. با نگه داشتن این دکمه می‌توانید از صفحه خود اسکرین شات بگیرید ولی این دکمه عملکردهای مفید دیگری هم دارد:

  • با یک بار فشار دادن دکمه Create برای مدتی کوتاه منویی در پایین صفحه شما باز می‌شود، می‌توانید در این منو گزینه‌هایی مانند نمایش اسکرین شات ‌ها، گرفتن اسکرین شات و ذخیره گیم‌پلی اخیر خود را مشاهده کرده و حتی ضبط ویدئو و استریم کردن را آغاز کنید.
  • با یک فشار دادن دکمه Create برای مدتی طولانی می‌توانید از صفحه خود اسکرین‌شات بگیرید.
  • با دو بار فشار دادن دکمه Create گیم‌پلی اخیر شما در قالب یک ویدئو ذخیره می‌شود. طول مدت این ویدئو را می‌توانید در منویی که با یک بار فشار دادن دکمه Create باز می‌شود مشخص کنید.

آموزش تهیه اسکرین شات بر روی کنسول پلی استیشن 5

1- روی صفحه‌ای که قصد عکس‌برداری از آن دارید، دکمه Create را تا زمانی فشار داده که اطلاع‌رسانی‌ای در بالا و سمت راست صفحه باز شود و مشخص کند که یک اسکرین شات از صفحه گرفته شده است.

2- برای دسترسی به اسکرین شات هایتان دکمه PlayStation را فشار داده و سراغ کارتی بروید که سمت راست بقیه کارت‌ها قرار دارد. عنوان این کارت New Screenshot خواهد بود. با فشار دادن دکمه X این کارت را انتخاب کنید.

3- در این کارت، می‌توانید با فشار دادن دکمه X اسکرین شات هایتان را در شبکه‌های مجازی‌ یا با دوستان خود در سرویس PlayStation Network به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید با انتخاب گزینه Edit نورپردازی اسکرین شات خود را تغییر داده و با انتخاب گزینه Delete تصاویر ثبت شده را پاک کنید.

4-  برای مشاهده تمام عکس‌ها و فیلم‌های اخیر خود می‌توانید با فشار دادن دکمه X گزینه Go to Media Gallery را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید به تمام اسکرین شات هایتان دسترسی داشته باشید و پس از باز کردن یک اسکرین شات با دکمه X، انتخاب آیکون ellipsis (…) با فشار دادن دکمه X به شما اجازه می‌دهد که تصاویرتان خود را روی یک درایو USB کپی کنید.

اگر می‌خواهید همزمان چند اسکرین‌شات را انتخاب کنید، در بخش Media Gallery با فشار دادن دکمه X، آیکون Checkmark را در سمت چپ صفحه انتخاب کرده و سپس عکس‌های دلخواه خود را انتخاب کنید. سپس می‌توانید عکس‌های دلخواه خود را به صورت گروهی به اشتراک بگذارید، پاک کنید، یا به درایو USB منتقل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا