آموزش تشخیص بازی های بهینه شده برای اکس باکس سری اکس

از طریق آموزش زیر میتوانید بازی های بهینه شده برای اکس باکس سری اکس را از میان سایر بازی ها تشخیص دهید.

روش اول: راه‌حل آشکار

به مجموعه بازی‌های خود نگاه کنید. بازی‌های که برای کنسول‌های جدید بهینه‌سازی شده‌اند دارای برچسب کوچکی با علامت X|S در بخش پایین و چپ تصویر بازی خواهند بود. می‌توانید به راحتی این علامت را مشاهده کنید.

روش دوم: راه‌حل سازماندهی شده

همچنین می‌توانید مجموعه بازی‌های خود را فیلتر کنید تا تنها شاهد بازی‌های بهنیه‌سازی شده برای کنسول‌های نسل جدید باشید. برای این کار باید به شکل زیر عمل کنید:

  1. دکمه Xbox را فشار دهید.
  2. به بخش My Games and Apps بروید. (همچنین می‌توانید تصویر آن را روی داشبورد Xbox مشاهده کنید.)
  3. زیر بخش Games Tab به بخش Filter بروید. در ردیف بالا، به سومین تصویر از سمت راست دقت کنید، نماد آن شبیه قیف‌های آزمایشگاهی است.
  4. روی آن کلیک کنید و پایین بیاید تا به بخش all console types برسید.
  5. بخش Optimized for Xbox Series X|S Games را انتخاب کنید. باید شاهد چیزی مانند تصویر زیر باشید.

دو گزینه دیگر برای فیلتر کردن هم در آن بخش وجود دارد. می‌توانید تنها عناوین نسل جدید را لیست کنید یا می‌توانید تنها شاهد بازی‌های کنسول Xbox 360 و عناوین دوره ایکس باکس اورجینال باشید.

روش سوم: راه‌حل جالب

قبل از اینکه کنسول Xbox Series X و کنسول Xbox Series S معرفی شوند، مایکروسافت نام مستعار Scarlett را برای کنسول‌های نسل جدید خود گذاشت.

در مجموعه بازی‌های ایکس باکس، نشانگر را روی بازی‌ای که می‌خواهید نگه دارید. روی دکمه منو (دکمه‌ای که قبلا استارت نام داشت) کلیک کنید. پایین بروید تا به بخش اطلاعات فایل (File Info) برسید. به این ترتیب باید با رشته مرموزی از اعداد و حروف روبرو شوید. ولی اگر با دقت نگاه کنید در خط سوم، یکی از آن دو نام مستعار را مشاهده خواهید کرد.

تمام بازی‌های ایکس باکس وان که روی ایکس باکس سری ایکس نصب شده باشند دارای علامت Gen:Durango در بخش اطلاعات فایل خواهند بود. (این موضوع برای دو عوان ایکس باکس 360، یعنی بازی‌ Fable III و بازی اصلی Mass Effect هم صدق می‌کند.) چنین چیزی برای بازی‌های که خیلی وقت است بروزرسانی‌ای دریافت نکرده‌اند چندان غافلگیرکننده نخواهد بود، ولی استفاده این قابلیت برای بازی‌هایی که به صورت بین نسلی منتشر می‌شوند مفید خواهد بود. به عنوان مثال هفته گذشته بازی Watch Dogs: Legion، عنوانی که برای کنسول Xbox Series X و کنسول Xbox Series S و پلی استیشن 5 ارتقا می‌یابد، در بخش اطلاعات فایل دارای علامت Gen: Durango بود. پس از اینکه کنسول به صورت خودکار بروزرسانی 37.9 گیگابایتی‌ای برای این بازی دانلود کند و آن را جایگزین فایل 37.9 گیگابایتی قبلی کند، این بازی در لیست بازی‌های بهبود یافته برای ایکس‌ باکس سری ایکس یا اس قرار خواهد گرفت و دارای علامت Gen:Scarlett خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا