آموزش تشخیص بازی اورجینال پلمپ از کارکرده

چه تفاوتی میان نسخه اورجینال بازی ها با نسخه کارکرده وجود دارد؟

نسخه‌های اورجینال بازی اصولا داخل پکیجی پلمپ شده هستند و محتویات داخل پکیج نیز دست نخورده باقی می‌مانند. این محتویات می‌توانند کدهایی برای باز کردن امکانات، سلاح‌، شخصیت، مراحل یا سیزن پس (Season Pass) باشند یا حتی شامل نقشه فیزیکی بازی، دستورالعمل، پوستر و کد دموی بازی‌های دیگر یا تبلیغات شوند. البته باید گفت که در برخی از بازی‌های پلمپ، محتویاتی در داخل پکیج وجود ندارد.

با این حساب اگر نسخه کارکرده بازی را خریداری کنید به احتمال فراوان کدهای درون پکیج قبلا استفاده شده‌اند یا پکیج می‌تواند فاقد محتویات اضافه باشد. در طرف دیگر نسخه کارکرده به این معنی است که دیسک بازی قبلا استفاده شده و ممکن است بر اثر کارکرد نادرست خط و خراش‌هایی برداشته باشد. اصولا این خراش‌ها نیز عمر دیسک را کاهش می‌دهند.

با اینکه به تفاوت‌های جزئی پرداختیم بزرگ‌ترین تفاوت اصلی دو نسخه از بازی در قیمت آن‌ها است. اصولا بازی‌های کارکرده با قیمتی تقریبا نصف یا دو سوم از نسخه پکیج (اورجینال) به فروش می‌رسند. با این حال در هنگام خرید نسخه کارکرده باید به نکاتی توجه کنید.

در درجه اول پکیج را باز کرده و از تطابق دیسک بازی با پکیج مطمئن شوید. اصولا تمامی دیسک‌های اورجینال بازی ارای چاپ رنگی باکیفیت هستند که عنوان بازی و ریجن آن، روی کاور دیسک حک شده است. در واقع باید مطمئن شوید که فروشنده دیسک بازی را تغییر نداده است.

در درجه بعدی از محتویات داخل پکیج مطمئن شوید زیرا برخی از گیمرها کدهای داخل پکیج را استفاده نمی‌کنند. درواقع با در اختیار داشتن این کدها از تمامی امکاناتی برخوردار می‌شوید که دارنده نسخه دسته اول بازی از آن‌ها بهره می‌برد.

در انتها از سلامت دیسک مطمئن شوید. اصولا دیسک‌هایی که خط و خراش بسیاری دارند در اجرای بازی‌ها به مشکل برخورده و بخشی از اطلاعات ثبت شده روی آن‌ها برای کنسول قابل خواندن نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا