آموزش استفاده از قابلیت اشتراک گذاری بازی های پلی استیشن 5

اشتراک گذاری بازی های پلی استیشن 5 شبیه به چیزی است که روی پلی استیشن 4 پیاده سازی شده بود؛ اما تغییراتی چه روی نام و چه روی ویژگی‌های آن صورت گرفته است.

قابلیت اشتراک گذاری بازی های پلی استیشن 5 روی کنسول PS5 با نام Console Sharing and Offline Play شناخته می‌شود.سونی ویژگی‌های جدیدی نیز به این قابلیت اضافه کرده است که می‌توان به اشتراک گذاری بازی‌ها و فایل‌های مربوط به تصاویر/ویدئو و غیره اشاره کرد.بر روی پلی استیشن 4 باید از طریق خود حساب به سراغ فعال کردن دریافت خودکاربروزرسانی و دیگر موارد می‌رفتید، اما حالا برای دو فرایند دانلود و بازی کردن کنسول از شما می‌پرسد که می‌خواهید روی کدام حساب این کار را انجام دهید. درباره این موضوع پیشنهاد می‌شود که نام کنسولتان را به نامی به غیر از نام اصلی آن تغییر دهید تا راحت‌تر بتوانید در این مواقع، تصمیم گیری کنید.

این تغییر دراشتراک گذاری بازی های پلی استیشن 5 به شما این امکان را می‌دهد تا بازی‌هایتان را با یکدیگر راحت‌تر از قبل و بدون بدون خطا و یا قفل شدن بازی‌تان حتی در زمانی که به صورت همزمان با کاربر دوم وارد بازی میشوید به اشتراک بگذارید که همین موضوع باعث شده تا این سیستم به Sharing and Offline Play تغییر نام بدهد. نکته دیگر این است که اگر ارتباطتان را شبکه اینترنت از دست بدهید، باز هم می‌توانید بازی موردنظرتان را تجربه کنید. 

آموزش استفاده از قابلیت اشتراک گذاری بازی های پلی استیشن 5

برای اشتراک گذاری بازی های پلی استیشن 5 باید چند مرحله بسیار آسان را روی دو کنسول انجام دهید. کنسول A می‌تواند کنسول شماره یک باشد و کنسول B نیز کنسول شماره دو:

  • کاربر A وارد کنسول A شود.
  • حال کاربر B باید وارد کنسول کاربر A شود و گزینه Console Sharing and Offline Play را فعال کند.
  • حال مراحل را اینبار به طور بلعکس انجام دهید. یعنی کاربر B وارد کنسول B شود.
  • حال کاربر A باید وارد کنسول کاربر B شود و گزینه Console Sharing and Offline Play را فعال کند.

برای دسترسی به گزینه Console Sharing and Offline Play باید وارد Settings شوید و سپس Users and Accounts و به موازات آن Other را انتخاب کنید تا به گزینه Console Sharing and Offline Play دسترسی پیدا کنید.

با سیاست‌های جدید سونی، دیگر ظرفیتی به نام ظرفیت اول که به تجربه آفلاین بازی مربوط می‌شود؛ وجود نخواهد داشت و تمام افرادی که یک بازی را به صورت اشتراکی خریداری می‌کنند، می‌توانند به صورت آنلاین و آفلاین، بازی را تجربه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا