آشنایی با سرویس GamePass

با پرداخت مبلغ ماهانه جزئی میتوانید دسترسی نامحدودی به بیش از صدها بازی اکس باکس از جمله یک سری از بازی‌های کنسول Xbox 360 و Xbox اورجینال داشته باشید،اشتراک‌های Game Pass روی رایانه‌های شخصی و کنسول Xbox One در دسترس هستند. دسترسی Xbox Game Pass Ultimate هم بر روی رایانه‌های شخصی و هم روی کنسول‌ها عمل خواهد کرد و همچنین دسترسی Xbox Live Gold را نیز به شما خواهد داد.

لغو اشتراک Game Pass 

برای لغو کردن اشتراک و امتناع از پرداخت هزینه‌های متمادی برای اشتراک‌های Xbox، مثل اشتراک Xbox Live Gold، اشتراک Xbox Game Pass، اشتراک Xbox Game Pass Ultimate و یا اشتراک EA Access شما باید این کار را به صورت آنلاین انجام بدهید.

نکته‌ی حائز اهمیت این است که شما نمی‌توانید اشتراک ایکس باکسی که از مهلتش گذشته یا تعلیق شده است را لغو کنید، چراکه ابتدا باید هزینه اشتراک تاریخ گذشته را پرداخت کنید.

۱. با استفاده از دکمه بالا وارد حساب کاربری Microsoft خود و صفحه خدمات و اشتراک‌ها (Services & Subscriptions) شوید.

۲. گزینه پرداخت و صورت حساب (Payment and Billing) را در زیر آن اشتراکی که دوست دارید مدیریت کنید، و سپس گزینه لغو (Cancel) را انتخاب کنید.

۳. دستورات روی صفحه را دنبال کنید:

۱. اگر صورت حساب تکرارشونده برای شما فعال است، گزینه‌ای را در تاریخ انقضای آن می‌بینید که به شما اجازه می‌دهد اشتراک خود را لغو کنید. گزینه‌ای برای لغو کردن بلافاصله‌ی اشتراک‌تان ممکن است وجود داشته باشد که البته با توجه به شرایط اشتراک شما متفاوت خواهد بود.

۲. اگر صورت حساب تکرارشونده برای شما غیرفعال است، پیامی به شما نشان داده خواهد شد که می‌گوید اشتراک شما برای تاریخ انقضایش پرداخت شده است.

۳. اگر اشتراک‌تان از تاریخ انقضایش گذشته است یا تعلیق شده‌اید، ابتدا باید هزینه اشتراک تاریخ گذشته را پرداخت کنید.

بازی‌ها را از کجا پیدا کنم؟

می‌توانید آخرین بازی‌ها را در نرم‌افزار Game Pass، وب‌سایت Xbox Game Pass و یا مرکز Xbox One Game Pass مشاهده کنید.

چگونگی نصب بازی ها

روی رایانه‌های شخصی و کنسول Xbox، بازی‌ها را از صفحه خود عناوین نصب کنید. روی گوشی‌های موبایل، از نرم‌افزار Game Pass استفاده کنید تا بازی‌ها برای نصب روی صفحه خانه‌ Xboxتان قرار گیرند.

چگونگی مدیریت بازی ها

بازی‌های دانلودشده‌ خود را در قسمت My Games کتاب‌خانه بازی‌های خود در کنسول Xbox One و در قسمت نصب‌شده نرم‌افزار Xbox(بتا) در رایانه‌های شخصی مدیریت کنید. شما همچنین می‌توانید از طریق Xbox Game Pass در کنسول‌ها، Xbox Game Pass Online و یا نرم‌افزار Xbox (بتا) برای انتخاب و دانلود عناوین اقدام کنید.

اشتراک Game Pass و بازی‌های چند نفره 

برای چندنفره بازی کردن شما یا به اشتراک Xbox Game Pass Ultimate و یا Xbox Live Gold نیاز دارید که به صورت مجزا فروخته می‌شوند

تخفیف‌ها در خرید بازی‌ها با اشتراک Game Pass به چه صورت هستند؟

دارندگان اشتراک Xbox Game Pass می‌توانند تا ۲۰ درصد در خرید بازی‌های کنسول Xbox One در بازی‌های فعلی سود ببرند، همچنین تا ۱۰ درصد نیز روی متعلقات و چیزهای دیگر می‌توانند تخفیف بگیرند.

تخفیفات بر اساس قیمت فروشگاه Microsoft و قیمت بازی در زمان ارائه جهانی تعیین می‌شوند. بین ۳۱ تا ۹۰ روز از زمان عرضه بازی، دارندگان این اشتراک می‌توانند تا ۱۰ درصد تخفیف به نسبت قیمت فروشگاه Microsoft بهره‌مند شوند. پس از ۹۰ روز از تاریخ عرضه بازی، دارندگان اشتراک تا ۲۰ درصد تخفیف دریافت خواهند کرد. برای متعلقات و موارد مصرفی دیگر، دارندگان اشتراک Xbox Game Pass می‌توانند تا ۱۰ درصد تخفیف به نسبت تاریخ عرضه‌ آن محصولات دریافت کنند.

آیا باید محتواهای قابل دانلود را به صورت جدا خریداری کنم؟

دارندگان اشتراک Xbox Game Pass می‌توانند محتواهای قابل دانلود و موارد مصرفی برای بازی‌های کنسول Xbox One را با تا مقدار ۱۰ درصد تخفیف به نسبت فروشگاه Microsoft خریداری کنند، البته تا زمانی که آن بازی در رده محصولات Xbox Game Pass قرار دارد. تخفیف‌های Game Pass را نمی‌توان با دیگر پیشنهادات ادغام کرد یا تبدیل به پول نقد کرد.

آیا وقتی که خود بازی از رده بازی‌های Game Pass خارج شود موارد اضافه ای که در بازی‌ نصب کرده‌ام حذف خواهند شد؟

بازی‌ها و محتواهای قابل دانلود تا زمانی که خودتان بخواهید از روی دیسک شما پاک نخواهند شد، حتی اگر از رده بازی‌های Xbox Game Pass خارج شده باشند.

اگر شما محتوای قابل دانلودی را برای یک بازی خریداری می‌کنید و سپس آن بازی از رده محصولات Xbox Game Pass خارج می‌شود، حق مالکیت شما بر آن محتوا دستخوش تغییر نمی‌شود. برای اینکه بتوانید همچنان آن محتوای قابل دانلود را بازی کنید، باید خود بازی را از فروشگاه Microsoft و یا روی دیسک تهیه کنید. اگر در زمان آخرین تجربه‌تان در بازی به Xbox live متصل بوده‌اید، تمامی دستاوردها، save‌های بازی و پیشرفت‌های شما در آن عنوان موجود خواهند بود. می‌توانید درست از همان‌جایی که بازی را رها کردید به ادامه تجربه آن بپردازید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا