راهنمای خرید کنسول های نسل نهم | پلی استیشن 5 یا اکس باکس سریز

بحث انتخاب کنسول جدید و مقایسه آن ها همیشه بحثی داغ بین گیمر ها بوده است.به طور کلی می توان گفت تمامی کنسول های نسل نهم فوق‌العاده هستند اما با توجه به قیمت و قابلیت هایی که دارندکه در این مقاله معایب و مزایای این کنسول ها را بررسی می کنیم تا بتوانید کنسول مناسب خود را انتخاب کنید.

پلی استیشن 5 استاندارد :

این کنسول با قیمت‌جهانی ۴۹۹ دلار عرضه شده است حافظه داخلی آن ۸۲۵ گیگابایت است و توانایی اجرای بازی ها به صورت دیجیتالی و فیزیکی را دارد.

قدرت سخت افزاری این کنسول ۱۰.۲ ترافلاپس است و توانایی اجرای بازی ها با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را دارد که البته رزولوشن تصویر آن به صورت 4k واقعی است و می‌تواند بازی‌ها را تا رزولوشن 8k به اجرا در آورد.

پلی استیشن 5 دیجیتال ادیشن :

این کنسول با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه شده است و تنها تفاوت آن با نسخه استاندارد عدم پشتیبانی از دیسک های فیزیکی است و این بدان معناست که برای تهیه بازی‌ها باید آن را به صورت دیجیتالی خریداری و یا از اکانت های ظرفیتی استفاده کنید.

اکس باکس سری اکس :

این کنسول با قیمت ۴۹۹ دلار عرضه شده است اکس باکس سری ایکس پرچمدار مایکروسافت می باشد این کنسول دارای یک ترابایت حافظه اس اس دی است و قدرت سخت افزاری معادل ۱۲ ترافلاپس دارد این کنسول قابلیت اجرای بازی ها با رزولوشن تصویر 4k و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را دارد.

اکس باکس سری اس :

کنسول با قیمت ۲۹۹ دلار ارزان قیمت ترین کنسول نسل نهمی به شمار می رود اکس باکس سری اس ۳۲۵ گیگابایت حافظه اس اس دی دارد و می‌تواند بازی‌ها را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و با رزولوشن ۱۴۴۰p اجرا کند.

————————————————————————————–

جدیدترین اختراع پلی استیشن کنترلر دوال سنس است که کیفیت ساخت بالا و قابلیت های اضافه شده به این کنترلر آن را جذابتر کرده است، همچنین تکنولوژی هپتیک استفاده شده در دوال سنس بیش از هر زمان دیگری تجربه بازی کردن را واقع گرایانه تر می‌کند.

همچنین بازی های انحصاری پلی استیشن نقطه ی مثبت تمامی نسل های کنسول های سونی هست که خیلی از افراد علیرغم علاقه به کنسول مایکروسافت از خرید آن صرف نظر می کنند تا بازی های انحصاری پلی استیشن 5 مانند The Last OF US را بازی کنند.

در نسل نهم مایکروسافت سرویس گیم پس خود را توسعه داده است که می تواند بهترین دلیل برای خرید کنسول های مایکروسافت باشد حالا با خرید استودیوهای نامدار مثل Bethesda انتظار می رود که مایکروسافت در آینده دارای بازی های انحصاری فوق‌العاده‌ای باشد.

تعداد عناوین بسیار بالا و قیمت فوق العاده گیم پس بزرگترین مزیت خرید اکس باکس سریز است.

پلی استیشن 5 استاندارد یا دیجیتال؟

اگر به هر دلیلی از دیسک های فیزیکی استفاده می کنید نسخه استاندارد و اگر بازی ها را به صورت دیجیتالی یا ظرفیتی تهیه می کنید نسخه دیجیتالی را خریداری کنید و که البته در صورتی که نسخه استاندارد را خریداری کنید می توانید فیلم های بلوری را با پلی استیشن 5 خود تماشا کنید.

دقت کنید که قیمت تمام شده کنسول دیجیتالی در حدود دو میلیون تومان ارزان تر است.

اکس باکس سریز اکس یا اس؟

اختلاف زیادی بین این دو محصول وجود دارد هم از نظر قیمتی و هم از نظر سخت افزاری اختلاف قیمت ۲۰۰ دلاری بین این دو کنسول وجود دارد که بی دلیل نیست اکس باکس سری اس فاقد درایو نوری است و بازی‌ها را با رزولوشن ۱۴۴۰P اجرا می‌کند اما از طرفی هم از هارد SSD بهره می‌برد.

اگر قصد شما از خرید کنسول های نسل نهم مایکروسافت بازی کردن با بهترین رزولوشن است قطعاً اکس باکس سری اکس بهترین گزینه است.

————————————————————————————–

این دسته از افراد پلی استیشن 5 استاندارد بخرند:

۱- افرادی که از دیسک های فیزیکی استفاده می‌کنند.
۲- افرادی که بازی‌های انحصاری سونی برایشان اولویت دارد.
۳- افرادی که می‌خواهند بازی با Headset Pulse 3D و کنترلر دوال سنس را تجربه کنند.

این دسته از افراد پلی استیشن 5 دیجیتال بخرند:

۱- افرادی که قیمت برای‌شان اهمیت دارد.
۲- افرادی که بازی‌ها را به صورت دیجیتالی یا ظرفیتی تهیه می‌کنند.
۳- افرادی که بازی‌های انحصاری سونی برایشان اولویت دارد.
۴-افرادی که می‌خواهند بازی با Headset Pulse 3D و کنترلر دوال سنس را تجربه کنند.

این دسته از افراد اکس باکس سریز اکس بخرند:

۱- افرادی که قدرت سخت افزاری و رزولوشن تصویر برایشان اهمیت دارد.
۲- افرادی که می‌خواهند از سرویس گیم‌پس استفاده کنند.
۳- افرادی که می‌خواهند یک کنسول مولتی‌مدیا داشته باشند.

این دسته از افراد اکس باکس سریز اس بخرند:

۱-افرادی که بازی‌ها را به صورت دیجیتالی تهیه می‌کنند.
۲- افرادی که قیمت برای آنها مهم است.
۳- افرادی که می‌خواهند از سرویس گیم‌پس استفاده کنند.

سخن پایانی:
تکنولوژی و ویدیو گیم برای لذت بردن است پس کنسولی را انتخاب کنید که با علایق و بودجه شما سازگاری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا