آشنایی با حالت Rest Mode کنسول پلی استیشن 5

حالت Rest Mode پلی استیشن 5 چه کاربردی دارد؟

حالت Rest Mode ویژگی جدیدی برای پلی استیشن 5 به‌حساب نمی‌آید و کاربران قدیمی پلی استیشن کاملا با کاربردهای این ویژگی آشنایی دارند. قرار دادن دستگاه در حالت Rest Mode آن‌را با مصرف میزان بسیار کم برق در حالت نیمه روشن نگه می‌دارد. این حالت نیمه روشن به کنسول PS5 این امکان را می‌دهد تا در پس زمینه فعالیت‌های مختلفی انجام دهد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • شارژ کردن کنترلر دوال سنس
    پورت‌های USB پلی استیشن 5 در حالت Rest Mode هم‌چنان انرژی الکتریکی مورد نیاز برای شارژ کردن کنترلر دوال سنس (و یا هر دستگاه دیگری) را فراهم می‌کنند و کاربر می‌تواند با وصل کردن کنترلر دوال سنس به کنسول PS5 در حالت Rest Mode آن‌را شارژ کند. در بخش Power Saving تنظیمات پلی استیشن 5 می‌توان میزان فعال ماندن پورت‌های USB پس از خاموش شدن کنسول را مشخص کرد. در حالت عادی، این پورت‌ها تا سه ساعت پس از خاموش شدن کنسول فعال هستند.
  • مسدود کردن بازی‌ها
    با وجود این‌که پلی استیشن ۵ از قابلیتی مشابه Quick Resume ایکس باکس سری ایکس بهره نمی‌برد، اما می‌تواند در حالت رست مورد بازی‌ها را در حافظه خود ذخیره، و در حالت مسدود نگه دارد. با روشن کردن دوباره کنسول بازی مسدود شده به سرعت قابل اجره خواهد بود و می‌توانید دقیقا از همان‌جایی که آن‌را رها کردید دوباره بازی کردن را از سر بگیرید.
  • کنترل دوال سنس به‌صورت آنلاین
    وقتی کنسول PS5 در حالت Rest Mode قرار دارد کاربر می‌تواند با استفاده از قابلیت Remote Play از راه دور و با استفاده از دستگاه‌های مختلف به کنسول خود دسترسی داشته باشد. برای مثال، کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن PlayStation APP از طریق گوشی هوشمند خود بازی‌ها رو روی کنسول نصب کنند. البته استفاده از قابلیت Remote Play هم در حالت Rest Mode پلی استیشن ۵ وجود دارد. با استفاده از این قابلیت بازیکن می‌تواند بازی‌های نصب شده روی کنسول را راه دور و از طریق دستگاه‌های مختلف به‌صورت آنلاین تجربه کند.
  • به‌روز رسانی بازی‌ها
    اگر اتصال اینترنت برقرار باشد پلی استیشن 5 می‌تواند در حالت رست مود بازی‌های نصب شده روی حافظه دستگاه را به‌روز نگه دارد و در صورت انتشار یک آپدیت، به‌صورت خودکار نسبت به دریافت آن اقدام کند. اگر کاربر صاحب پلی استیشن 5 دارای اشتراک پلی استیشن پلاس باشد، فایل‌های ذخیره بازی‌ها هم در حالت رست مود به‌صورت مکرر در فضای ابری این سرویس ذخیره خواهند شد.

در مجموع به‌غیر از جا به جایی منوی Power در منوی دسترسی سریع پلی استیشن 5، تغییرات خاصی در نحوه کارکرد آن‌ها ایجاد نشده است و ویژگی رست مود هم همان کارکرد سابق خود را در پلی استیشن 5 دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا